Bani pe Net - Fa bani stand in faca calculatorului - Click mai jos si afla cum !

Depacco.com

Ce mai e nou prin lume ?

Trenuri de mare viteza. Trenurile calatoresc cu 500 km/h (311 mile/h).
In 1815, locomotiva lui Stephenson, cu aburi, rula pe o cale cu o latime de 1,42m (4ft 8in) intre sine. Mai tarziu a adaugat 1,3cm (o jumatate de inch) la largimea caii de rulare. Urma sa devina deschiderea standard (1,44m sau 4ft 8 1/2 in). In Decembrie 1830, cel mai bun prieten al lui Charleston, a tractat un tren cu vagoane pe calea ferata din South Carolina, introducand astfel calea ferata in America prima locomotova construita in America a fost Tom Thumb, construita de Peter Cooper. In 1888, Frank J. Sprague a finalizat prima cale ferata electrificata. Avea 19km (12 mile) in Richmond, Virginia. Oricum insa, prima locomotiva electrica a fost introdusa numai in 1895. trenurile Diesel au rulat pentru prima data in 1925. Cel mai rapid tren diesel din lume este rusul TEP80, cu 273 km/h (147 mph). francezul TGV 001, condus de o turbina cu gaz, a atins o viteza maxima de 318 km/h (198 mph) in 8 Decembrie 1972. TGV Atlantique a atins 515, km/h (321,8 mph) in 18 Mai 1990. In April 1999, un MAGLEV japonez cu 5 vagoane stabileste un record mondial de 552 km/h (345 mph). Termenul locomotiva a fost folosit doar cand unitatea de propusare a trebuit sa fie separata de cea a masinilor. Paginile TGV Tehnologia de varf a cailor ferate Tehnologii de transport inovative Noutati despre trenurile de mare viteza Cand Welshman Richard Trevithick prezenta locomotiva cu aburi in 21 Februarie 1804, atingea o viteza de 8 km/h (5 mile/h). In 1815, englezul George Stephenson construia prima locomotiva cu aburi functionala, comandata de Minele Killingworth. In 1825, a prezentat si primul tren de pasageri, care mergea cu 25 km/h (16 mph). Astazi, trenurile zboara pe sine cu 500 km/h (311 mph). Si intr-adevar zboara, fara a atinge liniile.
Pentru a atinge aceste viteze uimitoare, splendidele trenuri de mare viteza aveau nevoie de proiecte modern, noi ale caii de rulare.
TGV Atlantique
TGV Atlantique, 485 de locuri la peste 300 km/h (188 mph). In 1990, a atins 515 km/h (321,8 mph).

Linia TGV , este o cale de rulare sudata dintr-un otel hibrid prinsa in beton pe un pat subtire de balast. Combinatia de raze de curbura si supra elevatii face posibila obtinerea de viteze mari: o raza de 5 km (3 mile) ar fi considerata prea stransa. In loc de vagoane independente, fiecare cu roti proprii, sunt vagoane atasate semi-permanent pe o platforma cu doua axe, intre ele.

Maglev este un sistem confom caruia trenurile se misca deasupra sinelor folosind fortele electromagnetice dintre magnetii supraconductori de la bordul vehiculului si bobinele de la sol. Cand magnetii trec cu viteza mare, un curent electric este indus in bobine, care actioneaza astfel ca electromagneti temporari. Ca rezultat, apar forte care imping magnetii supraconductori in fata si in sus, simultan, producand levitatia Maglev. Forta de impingere si de atractie indusa intre magneti propulseaza MAGLEV-ul inainte cu viteze mari.

Sursa: didyouknow.cd

1 comentarii:

Anonim spunea...

TGV in japonia pe perna magnetica va fi exportat si in china mai noi. 450 KM/h :D

Trimiteți un comentariu

Cele mai noi filme dupa IMDB